beats by dre cheap

I O ODMORU KUR'AN GOVORI

Od Ebu Zerra se prenosi da je Allahov poslanik rekao: „Ja vidim ono što vi ne vidite i čujem ono što vi ne čujete, čujem kako škripe nebesa, a ona moraju da to čine od strahopoštovanja pred Allahom jer na njima nema nenastanjenog prostora ni koliko četiri prsta, a da na njemu melek ne spušta svoje čelo čineći sedždu pred Allahom! Tako mi Allaha da vi znate što ja znam, malo biste se smijali a puno biste plakali i umjesto što uživate u dunjalučkim blagodatima vi biste se zaputili ka pustinjama i tražili zaštitu i sklonište kod Allaha! Nekad poželim da budem stablo iščupano“. /Tirmizi/. Ima ljudi, Allah o njima govori, koji će poželjeti da nisu ni postojali, da su prašina, umjesto čovjek, bili. Ima ljudi, Allah o njima govori, koji će zažaliti što se nisu ovdje za vječni život pripremili. Allah Uzvišeni nikoga, nikad, nije kaznio a da ga prije toga nije opomenuo, opomenu, uputu, savjet i poslanika mu poslao. A sve koji će kad se s Njim susretnu zažaliti što su uopće stvoreni, upitat će: „Zar nije niko dolazio da vas opominje? Jest, dolazio nam je onaj koji nas je opominjao, odgovorit će, a mi smo poricali i govorili:'Allah nije objavio ništa, vi ste u velikoj zabludi“. /Mulk, 8,9./ Nema oblasti ljudskog djelovanja, sfere ljudskoga življenja na Dunjaluku a da nije propisom vjere uređena, pa tako Kur'an govori i o odmoru. Nesavršeno biće, čovjek, umara se i odmor mu je nužan. Nije mu potreban samo kratki noćni odmor od dnevnih aktivnosti. Čovjeku treba i duži odmor od svakodnevnih poslova, da se udalji od jednoličnosti svakodnevne, potreban mu je godišnji odmor. O odmoru govoreći Allah Uzvišeni kaže: „O vjernici, neka od vas u tri slučaja zatraže dopuštenje da vam uđu oni koji su u posjedu vašem i oni koji još nisu polno zreli; prije jutarnje molitve, i kada u podne odjeću odložite svoju i poslije obavljanja noćne molitve. To su tri doba kada niste obučeni, a u drugo doba nije ni vama ni njima grijeh, pa vi jedni drugima morate ulaziti. Tako vam Allah objašnjava propise! A Allah sve zna i mudar je. A kad djeca vaša dosegnu zrelost polnu neka onda uvijek traže dopuštenje za ulazak, kao što su tražili dopuštenje oni stariji od njih, tako vam Allah objašnjava propise Svoje! A Allah sve zna i mudar je“. /Nur, 58-59/. Kad se kod nas govori o ovom višednevnom odmoru kojeg godišnjim nazivamo, najčešće se misli na odlazak na more, dakako porodično. Nema zapreke za muslimana da koristi bilo koju dunjalučku blagodat, a i more je jedna od njih, sve dok je to u granicama dozvoljenog. I muškarac i žena, i musliman i muslimanka, kad je u pitanju oblačenje imaju ograničenja. Tako muškarcu je, kako propis kaže, avret (stidni dio tijela) sve od pojasa do ispod koljena, a ženi sve osim lica, šaka i stopala. Kad se od dnevnih obaveza odmaramo, od Gospodara našeg smo upozoreni da nam u sobe naše ni maloljetna nam djeca ne ulaze kako ne bi stidna mjesta nam vidjeli, a i kad je o odmoru godišnjem riječ, pravila su ista. Mnogo naše braće i sestara porodično idu na morske plaže, ne samo morske, i pred djecom, ali ne samo pred njima već pred svim prisutnim, se razgolićuju i tako sebi milost i zadovoljstvo Božije uskraćuju. Obavezni smo upozoriti, opomenuti, posavjetovati i u duhu hadisa s početka podsjetiti da Dunjaluk nije mjesto gdje se prepušta uživanju, već je to mjesto gdje se za Ahiret i užitak vječni bori. Vjernicima i vjernicama se obraća Svevišnji upozorenjem: „Reci vjernicima neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim, to im je bolje, jer Allah, uistinu, zna ono što oni rade. A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje...“./Nur,30-31/. Vjernik ne prekoračuje, od Boga, postavljenu granicu kako bi u dunjalučkim blagodatima uživao. Ako je moguće uživati u blagodati mora, morske ili druge plaže, ako je moguće svoj godišnji odmor u tom ambijentu provesti usklađeno sa propisom vjere, nema zapreke. Nije muslimanu zabranjeno ići na more, zabranjeno mu je činiti grijeh, bilo gdje i bilo kad. Ne postoji ni vrijeme ni mjesto u kojem spomenuti grijeh prestaje to biti. Poslanik je rekao: „Halal je jasan i haram je jasan“. S obzirom da znamo šta je dozvoljeno a šta zabranjeno, nećemo se moći opravdati pred Gospodarom svjetova što smo na nedozvoljen način do dunjalučkog užitka stizali. Allah je Poslaniku omogućio da zna što mi ne znamo i vidi što mi ne vidimo. On nas s.a.v.s., nakon što je, nama nedostupno vidio, upozorava: „Da vi znate što ja znam, vi biste se malo smijali a puno plakali“. Ne bi, dakle, žudili za užitkom već za Božijim zadovoljstvom. Uzvišeni Bože, pomozi nas. Amin!
Gradska džamija Zavidovići.
28.06.2019.god.
Džumu imamio i hutbu održao imam prof. hadži Izet ef. Čamdžić.
Hutbu obradio i na blogu objavio Mirsad ef. Halilović-muezin.<

Gradska džamija Zavidovići
http://gradskadzamija.blogger.ba
25/06/2019 12:49