KOD ALLAHA JE SNAGA I PONOS

I nakon 6 godina od pocetka svoje poslanicke misije Muhamed a.s. i ashabi njegovi tajno su se sastajali kako bi izbjegli provokacije od strane mekanskih musrika. U takvom ambijentu, u ambijentu skrivanja Islam je primio Omer r.a. I istog trena kad je primio Islam upitao je poslanika: „Jesmo li mi na istini?“. Poslanik je rekao: „Jesmo“. A zatim je upitao: „A jesu li oni u zabludi“, a poslanik je rekao: „Jesu“. A onda je Omer r.a. rekao poslaniku: „A zasto se onda mi skrivamo?“. „A sta predlazes Omere“, upitao je poslanik. „Predlazem da izademo i ulicom Mekke klicemo: „Allahu ekber“, a zatim odemo do Bejtulaha i obavimo tavaf kako bi nas ljudi vidjeli“. Allah dz.s. covjeku pokazuje i omogucava mu put na kojem je ugled, moc i dostojanstvo.
Dakako, Allah dz.s. ostavlja mogucnost i da covjek krene putem ponizenja. Uzviseni Bog kaze: „Ko trazi, ko zeli ugled, ponos i dostojanstvo, pa kod Allaha dz.s. se sve to nalazi“. Uzviseni Bog je Onaj koji daje dostojanstvo, moc i ugled ljudima i Onaj koji im ponizenje daje. „Reci: Gospodaru moj tebi sva vlast pripada, Ti vlast dajes kome hoces, vlast uzimas od koga hoces, Ti uzvisujes koga hoces, ponizavas koga hoces, kod Tebe je Gospodaru svako dobro i Ti si svemocan“. Jasno nam je kad ova dva kur'anska ajeta spoznamo da je put dostojanstva put vjere, da je put snage i moci onaj put na kojem je Allahovo dz.s. zadovoljstvo. Pa zasto onda iako se deklarisemo kao vjernici i sebe nazivamo muslimanima ipak zivimo ponizenje. Zivimo ponizenje zato sto s epokoravamo sejtanu. Sejtan je, neka je Allahovo prokletstvo na njega, kad je Uzviseni Bog stvorio covjeka od Gospodara svjetova zatrazio je…Uzviseni Bog nas o tome obavjestava i veli: „Rece sejtan: Eto tog kojeg si stvorio i iznad mene uzdigao, eto tog covjeka kad bi ti mene ostavio do Sudnjega dana ja bih njih zaveo osim malo broja njih.“ Ovaj glagol, kazu mufesiri da se najbolje moze prevesti da sejtan ce nas zavesti, za sobom ce nas voditi kao sto, kazu tumaci Kur'ana, ljudi za priuzu zivotnju vode. Covjek na individaulnom planu i kao zajednica u ponizenje srlja onog momenta kad se sejtanu pokori. „Trebali se kriti onaj koji klanja, treba li se kriti onaj koji posti, trebali se kriti onaj koji imetak svoj na Bozijem putu dijeli, trebali se posten covjek kriti, trebali se covjek koji se bori za pravdu kriti“, pita Omer r.a. poslanika. Ne jer on je na istini. „Jesuli oni drugi u zabludi“, pita Omer r.a. poslanika. „Jesu“. „Pa zasto se onda mi s puta sklanjamo“, rece Omer. Izadimo s Islamom u djelu, ne s Islamom u rijeci vec zivimo Islam. I kao takvi izadimo i klicimo ulicama Islam nas na nacin sto cemo sirit dobro. Ne mirimo se sa grijehom koji zauzima nase drustvo, ne mirimo se sa svim negativnostima koje nas obuzimaju, ne mirimo se s prljavom ulicom jer to Islam nije, ne mirimo se s razbacanim smecem jer to Islam nije…promovisimo Isitnu jer Omer je pitao u ime nase: „Jesmo li mi poslanice na istini“. „Jeste“. Pa zasto se onda sklanjamo. Allah dz.s. daje ljudima put ponosa i dostojanstva ali i ostavlja da ides ponizenjem ako to izaberes. A ponizenjem ce covjek ici ako slijedi svoju strast. Rebia ibn Amr bio je izaslanik velikom perzijskom vojskovodi Rustemu. A taj perzijski vojskovoda zeleci pokazati svoju snagu i snagu Perzije izalsaniku Rebii ibn Amru po pustinjskom pijesku prostro je svilene tepihe i tom stazom kojom ce Rebia ibn Amr proci s obe strane je poredao najljepse perzijske zene kako bi ga fascinirao.
A on, taj nas, taj veliki Rebia ibn Amr, taj musliman iz nasih redova prosao je a da se ni okrenuo nije. Nezadovoljan bijase Rustem jer ga nije fascinirao. Rebia ibn Amr kaze: „Pa mi smo dosli da ljude iz tmine izvedemo, i dosli smo da ljudima objasnimo da se ne trebaju pokoravati bozanstvima vec Bogu“. Dakako, takvi ljudi kojima je pripadao Rebia ibn Amr pokorili su bezbostvo.
Jedan tiranin vladar dao je savjet svim onima koji zele neposteno vladati. Rekao je: „Najbolji cete vladati medu ljudima pomocu njihovih mahana i nedostataka“. U nasem vremenu mozemo reci- kad direktor hoce da ukrade on dadne da i radnisi nesto ukradu. Pa kad se oni bune sto on krade on vlada njima pomocu njihovih nedostataka, pomocu njihovih grijeha. Niko nije mogao vladati onim ljudima koji su za vladara imali Gospodara, svjetova Gospodara. „Jesmo li mi na istini“, pitao je Omer r.a. poslanika, a „jesu li oni na zabludi“…jesu li na istini oni koji se bore protiv korupcije…jesu na istini su pa zasto se onda kriju. U zabludi su oni koji su korumpirani i koji nas kao pojedince ali i zajednicu u cjelini vode u ponizenje.
A Allah dz.s. daje ponos, On udize koga hoce i ponizava koga hoce. Put uzdizanja je put vjere, put vjerovanja, a put ponizenja je put na cijem celu i kojem poziva sejtan. U ponizenje vodi i ravnodusnost spram Islama. A koliko je roditelja ravnodusno spram pitanja ide li mu dijete u mekteb. Koliko je ljudi ravnodusno spram cinjenice da mu se kcerka u kuci oskudno oblaci i ne samo u kuci vec i na ulici. -Jesmo li mi na istini- šitao je Omer naseg poslanika. „Jesmo“. Pa zasto onda ne promovisemo tu istinu, zasto ne cinimo ono sto ce nam dati ponos i dostojanstvo. Jos u to ponizenje vodi strah od buducnosti. A Alija r.a. uceci nas rekao je: „Zasto da se bojim smrti. Ako je Allah odredio da danas nije dan moje smrti zasto da se bojim, a ako je ipak Uzviseni Bog odredio cas moje smrti u danasnjem danu moj strah ne moze promjeniti Boziju odluku.“ Moja je zadaca da radim ono sto mogu, a rezultat je u Bozijim rukama. Mi smo u svakom segmentu zivotnom ponizeni. I film „Fitna“ koji je objavljen je nase ponizenje. Ruka se ne dize na jaka covjeka a slabica svako s puta sklanja. On cak nikome na put ne smije stati. Umjesto nezadovoljstva iskazanog kroz demonstracije i razlicite nacine iskazimo nezadovoljstvo sa sobom, jer problem je u nama. Krenimo putem Istine. Jer mozete misliti kad je Omer r.a. primio Islam muslimani se vise nisu krili. Tu medu nama, tu svi mi jesmo Omer. On bijase samo covjek. Ti imas isto sto ima Omer, samo se odluci krenuti putem na kojem je ponos i dostojanstvo.
Pomozi nam Uzviseni Boze na tom putu. Amin.

18.04.2008.
Gradska džamija Zavidovići
Imam prof. Izet ef. Čamdžić

Komentariši