U KNJIZI JE PUTOKAZ ZA SPAS

Na Zemlji zive svjetovi, biljni i zivotinjski, vidljivi i nevidljivi i svi u isti cas zbore ja sam zivot koji zeli zivjeti sred zivota koji zele zivjeti. Svaki svijet od pomenutih svjetova ima zakon po kojem zivi. Niko nikome ne smeta a jedni drugima sluze. U lancu ishrane sve bezprijekorno funkcionise. U tim na Zemlji svjetovima biljnim i zivotinjskim nerazumnim uopce nije moguce otkazati poslusnost niti je moguce zakon mijenjati. S tim svjetovima zivotni prostor dijeli razumom obdareni. Allahov dz.s. namjesnik, halifa, covjek. I kada Gospodar tvoj rece melekima, ja cu na Zemlji namjesnika stvoriti oni rekose: “Zar ces na njoj stvoriti onog koji ce nered ciniti i krv proljevati a mi Te veli Casni hvalimo i kako Tebi dolikuje uzdizemo“. „Ja znam ono sto vi ne znate“, odgovori im Uzviseni Bog. I covjek ima zakon obavljen po kojem kad bi uskladivao svoj zivot na Zemlji bi vladao sklad red i poredak i ne bi bilo potrebe da se jedan dan u godini zove Dan planete Zemlje.Ne bi bilo potrebe jer ne bi postojao problem na kojeg ovaj dan zeli kazati. Od svih Allahov dz.s. stvorenja, od svih svjetova koje je On stvorio samo svijet razumnih, samo covjek moze da ne zivi po zakonu, moze da odbije poslusnost i na taj nacin dovede u opasnost sebe, ali ne samo sebe vec i okruzenje. Dovede cak u opasnost koja granici sa nestankom. Otuda je bilo nuzno jedan dan u godini zvati danom planete Zemlje kako bi on podsjecao covjeka na njegove obaveze kako bi podsjecao onog koji je zivotinje zatvorio u rezervat kako bi ih od sebe zastitio. Kako bi podsjecao onog koji je odredne dijelove Zemlje izolovao kako bi ih od svoje ruke spasio,kako bi podsjecao onog koji je sporazum u Qyotu i brojne druge koji se bave zastitom okolisa potpisao kako bi disciplinirao sebe. Zato postoji taj dan planete Zemlje.A sada taj covjek koji je sve to doveo u opasnost trazi spas. A kako nista u Bozijem svijetu nema slucajno zanimljivo je primjetiti draga braco da odmah poslije 22. aprila dana planete Zemlje dode 23. april svjetski dan knjige . Koliko na svijetu ima napisanih knjiga i kakvi se sve naslovi njihovi ko bi znao. Ali ima jedna knjiga kojoj je naslov Knjiga, Kitab. „To je Knjiga“, kaze Uzviseni Bog, „u koju nema sumnje ona ja uputa i putokaz vjernima,vjernicima, bogobojaznima“. Putokaz za spas je u Knjizi. U toj knjizi Allah dz.s. covjeku objavljuje: “Mi smo sve s mjerom stvorili“. Niceg Uzviseni Bog nije stvorio ni preko ni ispod mjere. I Uzviseni je onda covjeka obavezao na mjeru.Tako se da kazati da je covjek bice mjere ili bice granice. Sve sto je Uzviseni Bog stvorio podvrgovao je covjeku i na koristenje dao, ali ponavljam, obavezao covjeka da vodi racuna o ravnotezi o mjeri. „Allah dz.s. je Stvoritelj Nebesa i Zemlje On vam s neba kisu spusta pa pomocu nje plodovi nicu kojima se vi hranite i podvrgao, na koristenje dao lade koje morem plove i rijeke vam na koristenje dao. I Sunce i Mjesec koji se neprestano krecu dao da se koristite time i dan i noc vam je dao na koristenje i sve sto vi zatrazite On vam daje i kad bi ste brojali Allahove balgodati izbrojati ih ne mozete ali covjek je uistinu nepravedan i ne zahvalan“. Sve je Uzviseni Bog podvrgao covjeku.Uzviseni Bog je ovu planetu dao namjesniku svom, halifi, razumom obdarenom da na njoj zivi ali da svoj zivot uskladuje sa zakonom i da ne prilagodava zakon svojim prohtjevima i zeljama vec svoje zelje i prohtjeve uskladuje sa zakonom. I uistinu na Zemlji bi vladao red, ali Uzviseni Bog kaze: “Zbog onoga sto ljudi rade na kopnu i moru se pojavio nered, metež, to je zato da bi oni iskusili kaznu ne bi li se vratili“. Nered na Zemlji ima uzroka mnogo, jedan od kljucnih je insanska, ljudska pohlepa. Imam Gazali proucivsi izvore nase vjere dobro obraca se covjeku upozoravajuci ga upravo na opasnost koja se zove pohlepa. „Znas li o covjece da je ovaj svijet prolazana stanica i znadni da ovo nije vjecno boraviste“. Sa svakim dahom sto ga covjek dise vjecnom je svijetu sve blize,a pametan je onaj covjek koji je na ovom svijetu zauzet pripremom za povratak, uman je onaj koji je zadovoljan svijetom ovim samo onoliko mu nuzno treba. I sve sto covjek zgrne preko potreba svojih to na ovom svijetu biva otrovom ucinjeno.Znadni o covjece ma koliko covjek zgrno od bogatstva dunjaluckog udio njegov samo je onaj onoliko koliko samo jede u obaci, ne preko toga.Znadni o covjece da uzivanje na ovom svijetu traje tek neznatan broj dana jer zivot ovosvjetski uglavnom pogada umor i pomucuje bolest.Poslanika Muhameda s.a.v.s. upitali su ashabi jednoga dana koje najrazboritiji i najpametniji covjek a Poslanik odgovorio: “ Najpametniji je onaj koji se najvise opominje smrcu,a najrazboritiji je onaj ko se za smrt najvice priprema.“ Takvom pripada pocas i ovog i onog svijeta.Odkad je covjek stupio na Zemlju on je stalno bio opsjednut izazovom koji se zove pohlepa.I Isa a.s. nam kazuje pricu o pohlepnima koji su sebe pohlepom svojom u propast odveli.U doba Isa a.s. zabiljezeno je bijahu nekakva tri putnika koji hodise nekim putem te ne njemu nadose nekakvo blago.Ogladnjeli smo pa nek jedan od nas ide kupiti stogod hrane rekose.I tako jedan od ove trojice ode po hranu i nasamo rece:“Kako ce bit da zatrujem ovu hranu nek je pojedu ona dvojica i pocrkaju pa cu se sam domoci blaga“.A ona dvojica slozise se onog da ubiju sto ode po hranu kako blago ne bi dijelili na troje, i ovaj s hranom stize a ono ga ubise pa prionuse jesti onu hranu i otrovase se i pomrijese.Pa je Isa a.s. prolazeci tuda rekao:“Na oprezu nek ste spram ovog svijeta pogledajte kako je ovaj svijet pomorio onu trojicu“. Na oprezu nek smo i nek znamo da je put za spas u Knjizi.I nista se slucajno ne dogada jer samo zakon u Knjizi objavljen, a dan knjige je odmah poslije dana planete moze spasiti planetu.Uzviseni Boze pomozi nam da zivimo po Kjnizi,amin.

25.04.2008. Gradska dzamija
Zavidovici. Imam prof. hadzi Izet ef. Camdzic

Komentariši