Buharija biljezi od Ibn Omera r.a. da je rekao: „Bili smo kod Bozijeg poslanika Muhameda a.s. pa je upitao: „Obavijestite me o stablu koje je slicno ili je poput covjeka muslimana cije lisce nikad ni ljeti ni zimi ne opada a plod daje u svako doba koje je Gospodar odredio“. Pozelio sam reci da je to palma, ali kako bijah najmladi u Poslanikovom a.s. drustvu ustracavah se. A Poslanik rece: „To je palma“.
Iz konteksta je sasvim ocito d aje primjer vjernika kao primjer drveta cije lisce nikad ne opada, ni ljeti ni zimi i koje plodove uvijek daje. Vjernik je uvijek i svugdje koristan, cini dobro i na dobro podstice. Prisustvo vjernika u drustvu je radost. Kako za drustvo tako i za okolinu pa i okolis. Vjernik u svakoj ulozi tezi Allahovom dz.s. zadovoljstvu i plodove daje. Vjernik je sin, On poslusnoscu prema roditeljima i tezeci njihovom zadovoljstvu tezi zadovoljstvu Gospodarovu. Vjernik je otac. On brinuci se za svoje stado nastojeci priskrbiti sebi trajno dobro odgojem svoje djece tezi Allahovom dz.s. zadovoljstvu. Vjernik je muz. On bdijuci nad brakom i zeleci imati sretno gnijezdo za svoje potomke, postujuci svoju suprugu i bjezeci od onog sto ce brak oskrnaviti tezi Allahovom dz.s. zadovoljstvu. Vjernik je ucenik. Tako kao vjernik svjestan je Allahove dz.s. naredbe, i to one prve koja je Ikre glasila i svjestan Poslanikovog podsticaja na ucenje kad kaze: „Ko krene putem sticanja znanja Allah ce mu olaksati put u Dzennet“, pa i on, taj ucenik zeleci steci znanje on ustvari zeli Allahovo dz.s. zadovoljtvo. Vjernik je student a on kao vjernik zna da je Poslanik a.s. rekao: „Znanje je izgubljena stvar vjernika, gdje god je nade uzme je“. Pa zeleci prosirit svoje znanje on zudi, trazi Allahovo dz.s. zadovoljstvo. Vjernik je radnik. Kao takav svjestan je Allahove dz.s. naredbe: „Radite pa ce Allah, Poslanik i vjernici vas rad vidjeti“ i kao vjernik, a zhudeci za Allahovim dz.s. zadovoljstvom odgovorno se odnosi prema radu, cuva ono sto mu je povjereno jer je svjestan da Uzviseni Bog zabranjuje da u stomake svoje unosimo nezaradeno i da nesmijemo na neposten nacin, pa i ne rad je nesposten nacin, hraniti sebe i porodicu svoju. Vjernik uvijek i svugdje podstice na dobro, cini dobro i koristan je. On je poput palme kojoj list nikada ne opada, ni ljeti ni zimi,i vjernik tako plod svoj daje neprekidno, ma gdje se nalazi i ma koju ulogu u zivotu ima on zivi vjeru. Vjernik je poslodavac, i kao vjernik,a dakako zeleci Allahovo dz.s. zadovoljstvo postuje svoga radnika, zna da mu treba na vrijeme placu dati i to bas onoliku koliku je zaradio jer poslanika Muhamed a.s. nas uci da se ni znoj ne treba osusiti na celu radnika a da treba svoj rad naplatiti. Svejedno koju ulogu imas ti kao vjernik plodove proizvodis, ti kao vjernik cinis dobro, ti si radost ma gdje da si, svi se u drustvo tvom dolasku raduju jer donosis radost, siris dobro i proizvodis korisno. Vjernik je politicar i on zna da se tu u tom esnafu ne dobijaju privilegije vec obaveze. On zna da s te funkcije, koju mu narod dade ima sluziti narodu a ne njime vladati. Ko bude na ovom svijetu plodove proizvodio Muhamed a.s. nas uci da ce na buducem svijetu plodove ubirati.
Imam Ahmed prenosi od Bera bin Aziba koji je rekao: „Izasli smo s Allahovim poslanikom na dzenazu jednom ensariji. Prisli smo kaburu a umrli jos nije bio zakopan. Poslanik je sjeo i mi smo sjeli oko njega, podigao glavu pa je dva ilitri puta rekao: „Utjecite se Allahu dz.s. od kaburskog azaba“a zatim nastavio: „Zaista ce robu vjerniku kada bude napustao dunjaluk a susretao se s ahiretom s nebesa sici meleki kao sunce svijetlih lica sa kojima ce dzennetski balzami i kefini biti a zatim ce doci melek smrti, sjesti pokraj njega i reci: „O dobra duso izadi u Allahov dz.s. oprst i zadovoljstvo“. Pa ce uzeti dusu, a ovi meleki nece pustiti da je drzi ni koliko treptaj oka vec ce je uzeti i u dzennetske balzame i kefine smjestiti. Iz nje ce tada nesto poput najljepseg miris koji postoji na zemlji izaci. Dusu ce uznijeti a svaka skupina meleka pored koje budu prolazili pitat ce ih: „Ko je ova dobra dusa?“ Kada bude na sedmo nebo uznesena Allah ce reci: „Upisite moga roba na najvisim mjestima dzenneta i vratite ga na zemlju. Odista sam ih od zemlje stvorio, u nju cu ih vratiti i iz nje ih po drugi put izvesti.“ Dusa ce biti vracena u svoje tijelo pa ce dva meleka doci do njega, posaditi ga da sjedne i upitati:
„Ko ti je Gospodar?“- moj Gospodar je Allah.
„Koje si vjere?“- moja vjera je Islam.
„Ko je covjek koji vam je poslan?“- Allahov poslanik Muhamed a.s. poslan nam je.
„A sta znas?“- Kur'an sam ucio, vjerovao u njega i istinu govorio.
Jedan glas ce s neba povikati – Moj rob istinu govori, zastrite ga i pokrijte dzennetom i dzennetska vrata mu otvorite. I doci ce mu covjek lijepog lica, lijepe odjece i ugodna mirisa. „Ko si ti?“- upitace ga. „Ja sam tvoje dobro djelo“.
Mene si ucinio kad si bio sin, ja sam ono djelo koje si cinio kao otac, ja sam ono djelo koje si cinio kao muz, ja sma ono djelo koje si cinio kao kosmija, ja sam ono djelo koje si cinio kao radnik, kao poslodavac, kao politicar, kao trgovac, ja sma ono djelo koje si cinio u zivotu svome. Ali Poslanik Muhamed a.s. nastavlja pa veli:
„Nevjernik kada bude dunjaluk napustao i sa ahiretom se susretao s neba ce sici meleki crna lica s kojima ce tkanina od kostrijeti biti, a zatim ce doci melek smrti i reci: „O pokvarena duso izadi u gnjev i srdzbu Boziju.“
Dusu ce razdvojiti od njega cupajuci je kao sto cupa vunu iz trnja a zatim je u tkaninu od kostrijeti smjestiti. Iz duse ce tada izaci smrad poput najodvratnijeg zadaha lesa. Dusu ce uznijeti a svaka skupina meleka pored koje prode upitat ce: „Ko je ova nevaljala dusa?“ otvoreno nebo joj nece biti“, pa je Poslanik a.s. proucio: „Kapije nebeske nece se otvoriti i prije ce deva kroz iglene usi proci nego sto ce on u dzennet uci.“
Ma kakvu ulogu na zemlji imali nastojmo da nas meleki docekuju pitanjem ko je ova dobra dusa, a Gospodar svjetova ajetom: „O smirena duso Gospodaru svome se vrati zadovoljna i On tobom zadovoljan i udi medu robove Moje, udi u dzenet Moj“.
Uzviseni Boze sacuvaj nas od susreta sa melekima crnih lica i udalji nas od tkaknine od kostrijeti. Amin.
23.05.2008.
Gradska dzamija Zavidovici
Imam hadži Izet ef.Čamdžić