Posljednji su dani mjeseca Redzepa a kraj ovog mjeseca obiljezen je miradzom. Pocetak jedne sure posvecen je tom velicanstvenom dogadaju, toj poslanikovoj misiji i izmedu ostalog na pocetku te sure Uzviseni kaze: „Vidio je velicnstvena znamenja naseg Gospodara“. Mulaim u sahibu biljezi: „Upitao sam Bozijeg poslanika – da li si vidio svoga Gospodara- a poslanik odgovara: Svjetlo, vidio sam samo svjetlo“. Muhamed a.s. dolazi i Knjigu covjecanstvu donosi kako bi im svjetlo pokazao. „Knjigu ti objabljujemo da ljude iz tmina na svjetlo izvedes, s dozvolom Gospodara svoga na put Silnog i Hvaljenog“. Ono sto poslanik a.s. s miradza donosi covjecanstvu jest svjetlo. Zivljenje izvan miradzskih poruka i daleko od Allahovih dz.s. naredbi i zabrana tumaranje je tminom. Ibn Mesud r.a. veli: „Poslaniku Muhaedu a.s. je dato pet namaza, zatim jaet iz sure bakare, obecanje da ce svi koji se klonu velikih grijeha uci u dzennet i dat mu je sefaat“. Onosvno obiljezje miradza je namaz. Da bi covjek zivio mora jesti a da bi bio musliman mora klanjati. Za namaz u propisima Uzvisene nam vjere se kaze nema niti smije biti zapreke. Svaki je musliman pod uslovom da je pametan i punoljetan duzan klanjati. I bolesnik je duzan klanjati i putnik i zatvorenik je duzan klanjati, svi su ljudi, muslimani, ispunjavaju li dva osnovna uslova pamet i punoljetnost duzni klanjati. Covjek moze biti musliman a da nije duzan postiti, da nije duzan dijeliti zekat, moze covjek biti musliman i d anije obavezan ici na hadzdz, ali uzvisena vjera nas uci d aje bez namaza biti musliman, jer namaz je temelj vjere. Poslanik Muhamed a.s. kaze: „Namaz je temelj vjere“, „Ko ga cuva cuva vjeru, ko ga ostavlja, ostavlja i rusi vjeru“. Muhamed a.s. kad govori na cemu se vjera temelji govori: „Zamaptni islam se temelji na pet stvari sehadet i odmah potom namaz jer za njega nema uzura ili zapreke….“ Jer namaz je prvo pitanje s kojim cemo se sa Gospodarom suciti.namaz je cistac duse. Cemu nas poucava poslanik kad kaze: da pred vasom kucom rijeka tece i u njoj se pet puta dnevno cistite bili na vasem tijelu prljavstine bilo. Jednako tako namaz je ona obaveza s kojom cemo cistiti nasu dusu a u skladu s Allahovom dz.s. porukom da dobra djela brisu losa djela. Stoga slaveci i obiljezavajuci posalnikov miradz ucimo da je svakom vjerniku, svakom covjeku pruzena mogucnost da stupi pred Gospodara svjetova i ucini svoj miradz, a to je namaz jer je: „Namaz miradz mumina“. U prirodi je ljudskoj d azaboravlja i da iz neznanja i nehata pogrijesi. U drugom poklonu posalniku a.s. i covjecanstvu u azadnja tri ajeta sure Bekare Allah dz.s. oslobada ljudi onog sto iz zaborava urade ili u neznanju ili nehatu pogrijese: „Gospodaru nas u grijeh nam ne upisi ako iz zaborava ili nehata nesto ucinimo“. U istom ajetu Allah dz.s. covjeku porucuje iz svoje neizmjerne milosti, tako se covjeku obraca, ono sto ne mozes duzan nisi. Allah dz.s. kaze: „Mi nikog preko njegovih mogucnosti opteretili nismo“. Ali covjek treba znati da se ne treba pravdati covjeku jer ce odgovarati Gospodaru. To mozes li ti dijeliti od imetka svoga ili ne ne trebas govoriti ili pravdati se meni ili nekom oko sebe. I briga nas nije jer ces pred Gospodarom svjetova odgovarati kako si metak sticao i kako si ga trosio, ne treba se covjek covjeku pravdati sto ne moze postiti jer Gospodar svacije mogucnosti zna i gospodaru se slagati ne moze, nije moguce jer On zna sta mi tajimo a sta javno iznosimo, pa kad Uzviseni nam govori da nas nije preko nasih mogucnosti opteretio zapamtio da On koji nas je stvorio najbolje nase mogucnosti zna. Cvrstom vjerom i odlucnoscu izvrsavajmo ono sto je u moci nasoj jer ce nas Gospoda nas pitati za sve ono sto smo mogli a ucinili nismo. Nece nas, jer On je neizmjerno milostiv opteretiti onim sto ne mozemo. Allah dz.s. je poslaniku Muhamedu a.s. na miradzu obecao da ako se ljudi klonu velikih grijeha: „Ako se klonite grijeha velikih preko sitnih ispada vasih cemo preci i na divno mjesto vas uvesti“. Da bi ljudima ukazao na neke teske grijehe Allah dz.s. svom poslaniku a nasem uzoru pokazuje u dzehenemu na njegovom miradzskom putu stanje onih koji su te neke velike grijehe cinili. Vidio je poslanik a.s. ljude koji vatru gutaju, u nekim predajama se veli da uzareno kamenje jedu. Upitao je Dubrila ko su ovi, sta su ovi radili a on mu odgovara da su oni jeli tudi imetak, oni su prisvajali imetak jetima, oni su drugim rijecima bili korumpirani, oni nisu slusali Allahovu dz.s. naredbu, radije su zivjeli u tmini nego izasli na svjetlo. „Nemojte imetke jedni drugih nepravedno prisvajati, ko to radi on u svoj stomak vatru unosi“. Zadnji dani Redzepa obiljezeni su miradzom a miradz obiljezen porukom da se klonimo velikih grijeha kako bismo Allahovu dz.s. milost zasluzili i kako bismo se kao sikreni njegovi robovi u dzennet nastanili, stoga mi cemo na pravi nacin obiljeziti poslanikov miradz ako se odlucimo boriti protiv zla koji unistava nase drsutvo, nasu zajednicu, unistava buducnost nase djece a zove se korupcija, zove se prisvajanje tudeg na nepravedan nacin. Zamislite Muhamed a.s. kaze: „Ko prisvoji koliko pedalj tudega sedam kata zemlje ce ga pritiskati na buducem svijetu“. Miradz donosi poruku. Jedna od njih ne cini velike grijehe.Allah dz.s. ce se smilovati i oprostiti male. Muhamed a.s. je. Kazuje nam kad se vratio, i dzehenem izmedu ostaloga na svome putu vidio, vidio je i ljude koji jedu smrdljivo, gnojavo, crvavo a karaj njih stoji lijepo, mirisljivo, mlado meso. Pita poslanik Dzibrila ko su ovi, sta su oni radili pa su na ovaj nacin kaznjeni a on mu odgovara da su oni svoju tjelesnu pozudu izvan braka zadovoljavali, to su bludnici. Zato sto su na ovom svijetu zadovoljavali se nedozvoljenim, haramom, ovdje se „zadovoljavaju“ ruznim, odvratnim, smrdljivim. Kloni se velikih grijeha, Allah ce preko malih preci. Jos je poslanik vidio u dzehenmu covjeka koji je pripremio sebi jednu breme, vrlo tesko, i jos kaze na njega stavlja. Kako god proba da ustane ne moze jer je breme pretesko. Ko je ovaj, upitao je a Dzibril mu odgovara da je to onaj koji je prihvatio toliko obaveza da ih ne moze nositi. Ne moze odgovoriti svim obevazema. Ne mozes bit u vijecu, i u svim komsijama, i u svim upravnim odborima, ne mozes biti svugdje jer mozes mislit na svaku tu obavezu moras odgovoriti, svaka od njih je emanet. A ljudi ce biti pitani za ono sto su kao obavezu preuzeli da li su je odgovorno i u potpunosti izvrsili. Stoga na najbolji nacin cemo obiljeziti miradz a njegove poruke utkamo u zivot a jedna od njih je kloni se velikih grijeha Allah ce sitne oprostiti i u dzennet vas uvesti. On, Uzviseni u Kur'anu obecava: „Ako se klonite velikih grijeha preko sitnih ispada cu preci“. I sefaat Muhamed a.s. je dobio na miradzu. Kome ce Muhamed a.s. biti zagovornik. Bit ce svojim sljedbenicima. A njegovi sljedbenici su oni koji klanjaju, koji cine sedzdu tezeci Allahovom dz.s. zadovoljstvu i k tomu jos na licu su im tragovi od sedzde. Nece poslanik biti zagovornik onima koje nece moci prepoznati kao svoje dljedbenike. Ostavi na sebi trag miradza, a namaz je miradz vjernika. Uzviseni Boze pomozi nam da vidimo i zivimo svjetlo. Amin.
01.08.2008. Gradska dzamija Zavidovici
Imam prof. hadzi Izet ef. Camdzic