CEMU NAS TRENIRA RAMAZAN

Rijec Ramazan, izvorno Ramadan u jezickom, odnosno etimoloskom smislu znaci ispucala zemlja na zegi i jos znaci kisa koja padne na zemlju ispucalu. Ramazan kao poseban Allahov dz.s. dar ljudima blagodat je poput kise ispucaloj zemlji. Ljudske duse ranjene grijehom imaju priliku u Ramazanu rane zalijeciti i iz njega izici svjeze i od grijeha ciste. Poslanik Muhamed a.s. kaze: „Ko Ramazan provede vjerujuci i sa sobom racun svodeci izaci ce iz ramazana cist od grijeha“. Skrecem nasu paznju na rijec „svodeci racun sa sobom“. Izaci cist od grijeha iz Ramazana je moguce. Poslanik a.s. to obecava. A biti cist od njih ne znaci samo odreci ih se u Ramazanu vec se s grijehom potpuno obracunati. Ramazan je poseban ambijent. On je svojevrstan trening da ojaca ljude kako bi se s grijehom mogli izboriti. Tako nas ramazan uci bogobojaznosti. Allah dz.s. u razlozima zbog kojih ljudima u obavezu stavlja post izmedu ostalog navodi „…kako biste bogobojazni bili“. Postom mi ucimo sta je stvarna, istinska kontrola u covjeku, a to je samokontrola. Post nas uci d ane moze postojati sakriven grijeh, uci nas post da je u covjekovom zivotu stvarno i prakticno zabranjeno samo ono sto covjek svojom voljom sam sebi kroji. Na granici izmedu dvije ramazanske trecine, prve koja je obiljezena Allahovom dz.s. miloscu – rahmetom i druge u koju smo ukoracili juce koju Uzviseni i poslanik nazivaju magfiretom aktuelno je da se ukljucimo u borbu protiv grijeha u ramazanu i osnazimo sebe kako bismo se mogli nositi protiv poroka i protiv sejtana u nasem zivotu. Post je snazan trening za covjeka da nauci da sve sto covjek hoce a u granicama je ljudkse moci to i moze. Mi mozemo kad odlucimo, a post se dogada u glavi a ne u stomaku, mi kad odlucimo da od zore do zalaska sunca ne jedemo i ne pijemo i mi to mozemo. I ne postiji nikakva vanjska kontrola nad nama, postoji samo samokontrola. Jednako tako kad covjek odluci da ne grijesi on to moze, kad odlucis d ane jedes kruh od zore do zalaska sunca halal stecen, kako ne bi mogao odluciti da u svoj stomak ne unosis ono sto je ukradeno, korupcijom, mitom i drugim nacinom steceno, kako ne bi mogao odluciti, ramazan te vodi i uci takvoj odluci da kao sto kruhu i vodi od zore do zalaska sunca kazes ne i grijeho jednako tako kazes ne. Iz ramazana ljudi trebaju izaci bolji i bogobojazniji. Rijec ramadan u arapskom, u etimoloskoj u porijeklu svom ima zancenje ipsucane zemlje na koju kisa padne pa one pukotine nestanu i zemlja ozivi. Nase duse ranjene grijehom imaju priliku da blagodati ramazanskom obnove, osnaze se i svjedoce novi zivot u okrilju Allahovog dz.s. zadovoljstva, novi zivot na ispravnoj stazi. Osim bogobojaznoscu ramazan nas trenira i uci strpljivoscu. Allah dz.s. kaze da za strpljive ne postoji druga nagrada osim dzeneta. On, Uzviseni jos kaze da ce strpljive na buducem svijetu bez racuna nagraditi a jedan od osnovnih resursa koje je covjeku potreban da bi postio je stroljenje. Strpiti se u odricanju. Postoje ljudi, istinski Allahovi dz.s. robovi koji u ramazanu se ne odricu samo materijalnog, tjelesnog uzitka vec se odricu grijeha. Gazali takvu vrsu posta naziva postom dobrih vjernika, pravih muslimana, koji ce osim hrane odricu i ruznog govora, postoje i oni koji se odricu samo hrane, postoje u bosanskoj sredini koji se za ramazan odricu samo alkohola, ne piju u ramzanu. Vidite, poslanik Muhamed a.s. kaze: „Kada dode ramazan otvore se dzenetska vrata, zatvore dzehenemska i sejtani budu okovani“. Kad Allah dz.s. okuje sejtane onda dobri Bosnjanin moze ostaviti rakiju a kad sejtan bude pusten i on pusti svoju strast i opet se okrene grijehu. Potrebno je u ramazanu akumulirati snagu vjere u sebe, pa kao sto se covjece u ramazanu strpis bez flase, strpi se, nastavi, izvjezbaj u ramazanu to djelo koje ce Allah dz.s. nagraditi bez racuna a za strpljive nema druge nagrade osim dzeneta. Najbolja strpljivost je ustrajnost u dobru. Kako se mozes strpiti da u ramazanu ne pijes, to znaci d amozes ako hoces. Zasto neces. Zasto sopstvenom odlukom u propast na ovom i vatru na buducem svijetu srljas. Odgovori sebi. Muhamed a.s. kaze da u alkoholu ogrezli nemaju na buducem svijetu prilike zivjeti a ni okusiti Allahove dz.s. milosti. Ramazan je dobra prilika, a druga ramazanska trecina koja se zove magfiret dobar podsticaj da s grijehom rascistis i da dopustis ramazanu da zalicei rane na tvojoj dusi nastale grijehe i popuni pukotine u njoj kao sto kis aozivi zemlju kad je zega primora da ispuca. Osim bogobojaznoscu i strpljivoscu ramazan nas uci da je odbrana osnovnih vrijednosti obaveza vjernicka svugdje i uvjek. U ramazanu Muhamed a.s. i ashabi njegovi 17. dana odbranili su vrijdnosti, univerzalne vrijednosti koje se jednom rjecju zovu islam. Ne zelim s ovog mjesta i sad govoriti o toku i porukama bitke na Bedru vec istaknuti samo jednu stvar koja se moze dovesti u vezu sa 15. septembrom aktuelan nama lokalno. Kada se poslanik sa ashabima vracao iz pobjede sa Bedra on im je rekao – mi, drugovi moji idemo iz male u veliku bitku. Gdje postoji veca poslanice a on rece –bitka, dzihad, borba s asobom. 15.09. je dan odbrane, oslobadanja naseg grada. I tad kad se vracalo iz te bitke da sli smo znali da se vracamo iz male u veliku bitku ili se danas 13 godina poslije moramo podjestiti na bedranski dogadaj. Ocigledno ovo drugo. Moramo se podjsetiti da bitka nikad nije zavrsena, da ona konstantno traje a posebno ona sa sobom jer kad su sisli ti hrabri ljudi s Blizne i Potsjelova nisu vjerovali da ce zivjeti u drustvu korupcije, u drustvu mita, u kojem ce doci do siromastva, nisu vjerovali da ce zivjeti u drustvu u kojem nisu 4 mjeseca i vise place vidili, nisu vjerovali –zato je potrebno sad krenuti u borbu sa sobom i konacno nasoj djeci obezbjediti blagostanje i mir. Lakse je, veli poslanik bilo pobjediti musrike na Bedru nego pobijediti pohlepu u sebi, lakse je bilo pobjediti musrike nego pobjediti strast i ljubav prema dunjaluku u sebi. Stoga 15.09. ce nasa Opcina obiljezavati svoj dan a odmah sutradan ummet a i mi kao njegov sastavni dio. Imali ista slucajno u Bozijem svijetu. Ne. Pa ni podudaranje ovih dogadaja koji su tako srodni a tako su razlicite rezultate dali. Poslanik je nakon Bedra sahradio cvrstu zajednicu, zajednicu zadovoljnih ljudi na pravdi. Mi smo nakon Bedra sagradili klimavu, nismo sagradili nikakvu jer se nije temeljila na pradi vec na grijehu. Stoga krenimo i mi u bitku sa sobom, posebno je to vazno u ovoj ramazanskoj trecini, magfiretu. Allah dz.s. ceka svoje robove da se pokaju. Jegova mislot je neogranicena. „Allah dz.s. nece oprostiti nevjerovanje a sve druge grijehe oprostice, zato pokaj se“. Ali kad s epokajes nemoj za bajram ponvono nastaviti starom stazom. Ramazan je samo skola u kojoj trebamo uciti, on nije cilj on je sredstvo koje nam pomaze da budemo dobar covjek, da budemo istinski vjernik, da zivimo Islam. Ako se u ramazanu strpis od grijeha strpi s eu zivotu. Ramazan je tu da ti pokaze da je to moguce. Osim bogobojaznoscu, strpljivoscu u odbrani koja zapocinje u borbi s nerpijateljem a trijumfuje u pobjedi nad sobom ramazan je i mjesec oslobadanja. 20.ramazana 630 godine poslanik je trijumfalno 8 godina nakon bedra zusao u Mekku. Da su oni kad su se vratili s Bedra zivjeli korupciju, da su zivjeli prevaru da su radili jedan protiv drugog i samo se borili za politicki polozaj nikad ne bi usli Mekku. Ali oni su vodili bitku sa sobom, protiv grijeha i poroka su se borili zajednicki. Takvi su mogli uci pobjedonosno i dojucerasnjem neprijatelju, a da bi ga dobili na svoju stranu reci, psistajte s nama idemo dlaje graditi jacu i vecu zajednicu Islama i ummeta. Ramazan nas treba uciti da oprostite. U ramazanu se druzimo a na bajram kao da neko pritisne dugme i opet jedni drugima leda okrenemo i opet sve stare svade i sve sto nas je udaljavalo jedno od drugih ozivimo. Postis, odrices se hrane i vode radi Allaha dz.s., kako ne bi mogao oprostiti bratu ruznu rijec koju ti je rekao. Radi Allaha, jer poslanik a.s. kaze da dvojica ljudi koji se vole u ime Allaha dz.s. na buducem svijetu ce biti u hladu kad drugog hlada ne bude bilo. Vidite kako je vruce, kako svi hladu tezimo. Tezimo istinskom, stvarnom hladu nasim djelima i poraziti sejtana koji medu nas zavadu zamece kako bi nas udaljio jedne od drugih. U Ramazanu je pocela objava. U trecjoj njegovoj trecini, a tu trecu trecinu poslanik naziva selamet, spas, od vatre zastitu. Nema spasa bez objave. Ako zelite spas zivimo objavu. Kao sto u ramazanu ucimo i pratimo ucenje Kur'ana u zivotu ga u svakom njegovom segmentu zivimo. Uzviseni Boze pomozi nam da kao sto kisa ozivi ispucalu zemlju tako ramazan osnazi nasu vjeru. Amin.

12.09.2008.godine.
Gradska dzamija Zavidovici.
Imam prof. hadzi Izet ef. Camdzic.

Komentariši