Vjerujemo li mi da Poslanik govori istinu?

U nizu svojstava kojima su poslanici opisani su i sidk, da su istinu govorili i ismet, da su bezgriješni bili. Poslanici su odabranici Gospodara svjetova sa jasnom zadaćom da Njegovu riječ prenesu i da ljude pravim putem povedu. Da bi to mogli, da bi te zadaće dostojni bili, nužno je posjedovanje spomenutih osobina. Nužno je da im se vjeruje, pa tako znamo da poslanici nikad, ni u šali nisu zaobilazili istinu, i nikad nisu radili ono što drugima zabranjuju, dakle, griješili nisu.

Kad se Poslanik vratio sa Miradža, pričao je svoj doživljaj prisutnima u haremu Kabe, a mušrici su u nevjerici slušali i bili sigurni da to što govori nije istina. Obradovali su se takvoj poslanikovoj priči vjerujući da halucinira i da je s pameti skrenuo. Radosni zbog takvog zaključivanja, požurili su do Ebu Bekra da mu kažu da je u Poslanika razum pomućen, te priča da je doživio nemoguće. Ebu Bekr, međutim, nije dvojio. Poslanika je dobro znao, a znao je da su mu kao i ostalim poslanicima podarena svojstva sidk i ismet. Rekao je: „Ako je to Poslanik ispričao, onda je to istina“. Ebu Bekr ne sumnja da je on, s.a.v.s., išao u toku jedne noći iz Mekke u Jerusalim a potom se uzdigao na nebesa, te se iste noći u Mekku vratio.

Mi'radž nas podsjeća na jednu veliku istinu, a ona glasi, Poslanik uvijek govori istinu i Poslanikovim riječima treba vjerovati i iste živjeti. U mjesecu poslanikova Miradža, razmišljajući o miradžskim porukama, slobodni smo se upitati; vjerujemo li mi u ono što Poslanik govori?

A govori: „Namaz je temelj vjere“. „Ko bude čuvao namaz,vodio računa o abdestu i na vrijeme klanjao, te na lijep način učini ruku i sedždu znajući da je takav namaz Allahov dž.š. hak, on će biti zabranjen džehennemskoj vatri.“ (Ahmed) Ebu Hurejre, r.a., prenosi: „Ako neko od vas uzme abdest kako valja, zatim ode u džamiju nemajući nikakav drugi nijet osim da klanja, Allah dž.š. se toliko tome obraduje kao što se obraduje čovjek kad nađe vrijednu izgubljenu stvar.“ (Ibn Huzejme) Ovo su Poslanikove riječi, a on, s.a.v.s., istinu govori. Šta nam stoji na putu da poput Ebu Bekra budemo es – sidik i bez dileme ono što Poslanik govori prihvatimo i živimo?

Poslanik nam govori da znanje stičemo, da je to farz svakom muslimanu i muslimanki. Poredi nam vrijednost sticanja znanja sa dobrovoljnim namazom pa kaže da je bolje naučiti nešto korisno nego klanjati hiljadu rekata nafile. Podstiče nas i da naučeno širimo, da druge podučavamo. Ebu Hurejre, r.a., prenosi od Poslanika: „Onaj ko ima znanje a ne prenosi ga na druge sliči onome koji gomila blago i ne dijeli ga.“ (Tergib) Ovo su istinite riječi Poslanikove, ali ne zatvarajmo uši i čujmo i ovu istinu koju Poslanik zbori i po njoj postupajmo. Od Abdullaha ibn Amra se prenosi da je Poslanik rekao: „Koliko je onih koji imaju znanje o vjeri, ali vjeru ne razumiju, onih kojima znanje ne koristi, već im štetu donosi. Učite Kur'an, on će vas štititi od onoga što je zabranjeno, jer ako te Kur'an ne zaštiti, ti ga iskreno i ne učiš.“ (Medžme-u-Zevaid)

Poslanik, o čovječe, a on, s.a.v.s., ne govori po hiru svome, on je ismet , bezgriješan, od tebe traži da ne tumačiš ono što ne razumiješ. Ako si naučio neki ajet, pročitao ga, nisi naučio povod njegove objave. Ne znaš, da li ga neki drugi ajet tumači ili derogira. Ne znaš, šta je Poslanik rekao tumačeći ga, i nisi čitao nijedan klasični tefsir tog ajeta. Problem danas ummet ima zbog površnih, proizvoljnih, neutemeljenih tumačenja naše vjere. Neprijatelji, mušrici se raduju takvom pogrešnom tumačenju jer ono nas i vjeru našu kompromituje. Vjeruješ li da Poslanik govori istinu? Ako vjeruješ možeš se uzdići na deredžu siddika na kojoj je Ebu Bekr, ali moraš ostaviti onaj posao koji ne znaš i prihvatiti se raditi, za dobrobit ummeta onaj koji znaš. Šta nam osim naše ljenosti stoji na putu da stičemo znanje i šta nas sprečava da prestanemo s beskorisnim raspravama. Evo recite, ko je korisniji ummetu? Onaj ko po cijeli dan provodi u džamiji tumačeći teške teme kao što su džihad, mezhebska razilaženja i sl. ili onaj naš brat koji naporno radi na svojoj njivi ili je otišao da zaradi i svoju porodicu obezbijedi. Poslanik bi sigurno glasao za ovog drugog.

Vjerujemo li mi Poslaniku kad kaže da je brak pola vjere? Kad kaže, da nećemo biti pravi vjernici dok drugom ne budemo željeli što i samome sebi. Kad kaže, da ne smijemo zaspati siti ako je komšija gladan. Kad kaže, da je džennet pod majčinim nogama. Kad nas uči da je imetak sinov istovremeno i očev, a da očev nije istovremeno i sinov. Kad naređuje da obiđeš bolesnog, a kao nagradu ćeš tamo naći Gospodara svjetova. Kad od nas traži da ne sličimo drugima, da se ni za kim ne povodimo već da čvrsto stojimo na temeljima naše vjere i gradimo svoj, vlastiti identitet. Kad kaže da je dunjaluk njiva ahireta. Kad kaže da je odgojeno dijete trajno dobro, itd..

Koliko smo ubijeđeni da su poslanikove riječi istina vidi se iz realnosti u kojoj se brakovi sve rjeđe sklapaju, a nemoral razara naše društvo. Vidi se i po tome što se ne ponašamo bratski jedan prema drugome i ne želimo drugome što i sebi, već se radujemo zlu koje ga pogodi. Zatvorili smo se u svoje kuće i ko od nas misli kad legne da li mu je i komšija sit legao? Koliko smo sigurni da je poslanikova riječ istina vidi se po krizi identiteta u kojoj smo, jer sve češće, u svemu, od govora do načina oblačenja oponašamo druge. Dunjaluk nam je cilj i nismo baš sigurni, ne vjerujemo potpuno da je istina kad Uzvišeni kaže: „Onaj svijet je bolji i vječan je.“ (El-E'ala,17)

Mi'radž je Ebu Bekru podario časni nadimak es-sidik. Ni nama ništa ne stoji na putu da se istim nadimkom ukrasimo ako shvatimo da je svaka Poslanikova riječ istina, te tu riječ kao uputu uzmemo i zarad naše sreće na oba svijeta, živimo.

Uzvišeni Bože, pomozi nam da razumijemo, da kad Poslanik govori, istinu slušamo. Amin!

Izet ef. Čamdžić

09.02.2024.

Komentariši